Kiedy warto postarać się o terminal płatniczy

Prowadząc firmę trzeba liczyć się z tym, że klienci mogą mieć różne potrzeby. Część z nich będzie płaciła zawsze gotówką, ale spora część nie nosi jej przy sobie wcale. Dobra firma zapewnia każdemu taką formę płatności, jaka jest dla klienta najwygodniejsza.

Jak wyczuć moment, w którym warto jest zorganizować sobie terminal płatniczy?

terminale płatniczeWiadomo, że nie zawsze już na samym początku stać nas na pokrycie wszystkich niezbędnych wydatków. W obecnym świecie możliwość płacenia kartą kredytową jest niemalże obligatoryjna dla każdego sklepu czy restauracji. Jeśli na poważnie myślimy o takiej działalności, to musimy być gotowi na to, że terminale płatnicze muszą się u nas pojawić. Jeśli nie chcemy kupować ich na samym początku, to musimy jednak mimo wszystko pamiętać o tym, by koniec końców się o nie postarać. Odkładanie tego wydatku w nieskończoność na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem – prędzej czy później rozniesie się opinia o nas, że nie jesteśmy elastyczną i porządną firmą. Najlepiej jest zrobić to zaraz po innych niezbędnych wydatkach, niekoniecznie czekając aż będziemy pytani o możliwość płatności kartą przynajmniej kilka razy dziennie. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, to znaczy jedynie, że już się spóźniliśmy. Klienci w obecnych czasach nie przywykli do tego, że w jednym konkretnym punkcie odmawia im się czegoś, co stało się wręcz normą. Obecnie każdy sklep, hotel i restauracja ma taką możliwość, dlatego też jeśli prowadzimy tego rodzaju działalność, to najlepiej już na samym starcie warto nastawić się na to, że pewnego dnia będziemy musieli wprowadzić możliwość płacenia kartą.

Ja sam postanowiłem wyposażyć się w to już na samym początku prowadzenia mojej firmy. Stwierdziłem, że nie ma sensu odkładanie tego niezbędnego wydatku. W końcu czym szybciej ludzie zobaczą, że podchodzę poważnie do kwestii ich wygody, tym lepiej dla mnie.